pozycjonowanie shoper

Strony YMYL

YMYL oznacza Twoje pieniądze lub Twoje życie. Jest to bardzo ważna koncepcja dla raterów jakości. Jak wyjaśnia Google w wytycznych, termin ten opisuje strony lub tematy ,które ” mogą potencjalnie wpłynąć na przyszłe szczęście, zdrowie, stabilność finansową lub Bezpieczeństwo danej osoby.”Oto lista takich tematów:

Klasyfikacja stron YMYL

Google twierdzi, że ma „bardzo wysokie standardy jakości stron” dla takich stron, ponieważ niska jakość treści YMYL może bezpośrednio wpływać na samopoczucie czytelników.

Jakość treści, strony i witryny

Google chce wysyłać swoich użytkowników do stron internetowych, które dają świetne wrażenia użytkownika (UX). Oceniający uważnie przyglądają się ilości i jakości treści, przyjazności dla użytkownika projektu i nawigacji na stronie.

Oceniający identyfikują również wyraźnie złe treści — oznaczają treści niskiej jakości, nie mające wiarygodności lub wręcz wprowadzające w błąd. Google ma na celu wykluczenie tego typu treści, ponieważ nie zapewnia użytkownikom dobrego doświadczenia.

Oto zrzut ekranu skali jakości, której używają:

zadania oceny jakości strony

Czynniki Rankingu Google

Algorytm Google bierze pod uwagę tysiące i tysiące sygnałów podczas oceny strony, aby określić, gdzie powinna mieć rangę dla konkretnego zapytania użytkownika.

Kiedy mówimy o czynnikach rankingowych, po prostu określamy, które grupy sygnałów mają największy wpływ na to, jak dobrze dana treść będzie działać w wyszukiwarce Google.

Z twojej perspektywy identyfikujemy, które aspekty twojej treści, witryny i reputacji możesz poprawić, aby najskuteczniej zwiększyć opinię Google na temat Twoich treści, a tym samym uzyskać wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.

Oto główne czynniki optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, które musisz uzyskać, aby pomóc Twoim treściom w osiągnięciu wyższej pozycji w Google(jest ich ponad 200, więc w tym przewodniku wyszczególniliśmy tylko najważniejsze).

On-Page Search Engine Optimization

Jak sama nazwa wskazuje, sygnały na stronie to te, które Google Znajduje na stronie twojej witryny. Są to aspekty, które kontrolujesz bezpośrednio, a więc najłatwiejsze do poprawienia.

Techniczna Optymalizacja Pod Kątem Wyszukiwarek

Szybkość-ludzie nie lubią czekać, więc Google chce wysłać swoich użytkowników do strony, która ładuje się szybko. Upewnij się, że wszystkie treści ładują się szybko, nawet przy wolnym połączeniu internetowym.

Przyjazność dla urządzeń mobilnych-treści muszą wyglądać świetnie i zapewniać dobre wrażenia użytkownika na urządzeniach mobilnych. Indeks Google jest teraz mobilny-pierwszy, więc użyteczność na urządzeniach mobilnych ma duży wpływ na rankingi.

Jakość kodu-Google potrzebuje czystego, przejrzystego kodu, aby móc skutecznie i efektywnie trawić i rozumieć Twoje treści. Do tej pory Google może „zrozumieć” niektóre języki programowania lepiej niż inne (np. Oznacza to po prostu, że musisz zapewnić Google dostęp do jego treści skutecznie w każdym przypadku.

Bezpieczeństwo – bezpieczna strona to wiarygodna strona.

Schema.org markup-mówiąc prościej, schema.org znaczniki wyjaśniają Twoje treści Google w formacie, który może łatwo przyswoić i zrozumieć. Schema.org znaczniki są dużą pomocą dla Google, a także mogą okazać się nieocenione, pomagając Ci znaleźć się na szczycie SERP, gdy zawierają wyróżniony fragment lub szybką odpowiedź.

Optymalizacja treści pod kątem SEO

Tytuły-meta tytuł i nagłówek na stronie są bardzo krytycznymi sygnałami dla Google.

Kopia treści – jak widzieliśmy wcześniej w sekcji o ocenach Jakości, Google szuka wysokiej jakości, dokładnych, wiarygodnych treści, które służą prawdziwemu celowi i przynoszą korzyści użytkownikowi (treści, które mają korzystny cel). Oraz, w kontekście zapytania użytkownika, treści, które odpowiadają na pytanie lub rozwiązują problem, który użytkownik wyraził Google.

Bogate treści – w miarę jak sieć staje się bardziej multimedialna, ludzie oczekują bogatszych treści, a Google chce im to zapewnić. Tak więc Google szuka czegoś więcej niż tylko ryz tekstowych. Google chce zobaczyć obrazy, dźwięk, wideo, aby ich interakcja użytkownika z treścią lepiej.

Wewnętrzne łączenie-musi być jasne, logiczne i proste. Google opiera się na wewnętrznych linkach, aby określić, które treści w Twojej witrynie są najważniejsze, a także opiera się na wewnętrznych linkach, aby znaleźć wszystkie strony w Twojej witrynie.

Świeżość – regularne aktualizacje treści wskazują Google, że udostępniasz aktualne informacje. Po raz kolejny chce zadowolić swoich użytkowników Odpowiednimi i dokładnymi informacjami.

Linki wychodzące-Google wykorzystuje je do sprawdzenia, czy Twoje informacje są dokładne, a także do potwierdzenia wiarygodności autora i strony internetowej. Pomimo tego, co możesz usłyszeć, linki wychodzące (do autorytatywnych i odpowiednich źródeł, oczywiście) są pozytywnym sygnałem dla Google.

Off-page Search Engine Optimization

Czynniki SEO poza stroną obejmują te sygnały wysyłane do Google nie przez jakiekolwiek zmiany wprowadzone w kodzie lub treści witryny, ale przez witryny stron trzecich. Dlatego ta kategoria czynników obejmuje głównie linki lub wzmianki o twoich stronach w witrynach innych osób lub profilach w mediach społecznościowych.

Linki Przychodzące

Jest to największy czynnik poza stroną-linki do treści z odpowiednich, autorytatywnych stron są bardzo silnym sygnałem dla Google, że treść jest popularna i godna. Linki możemy traktować jako „głosy” — ludzie linkują do treści ze swoich stron internetowych lub kont w mediach społecznościowych, ponieważ to doceniają. Więcej linków = więcej ” miłość.”A jeśli przypomnisz sobie część O E-A-T, linki wskazują, że ten fragment treści, ta strona internetowa i ten autor są zaufanym, autorytatywnym źródłem informacji. Dlatego budowanie niezawodnego profilu backlink jest jednym z filarów optymalizacji pod kątem wyszukiwarek.

Link authority-zarabianie linków z wysoce autorytatywnych stron jest bardziej wartościowe niż zarabianie linków na stronach o niższym wyniku autorytetu.

Trafność linków-Google preferuje linki z odpowiednich witryn-zwykle w tej samej branży lub witryn z wiadomościami lub witrynami przeglądowymi, które w wiarygodny sposób obejmują wiele branż.

Trafność strony-Google analizuje treść otaczającą link i ocenia, jak istotna jest ta treść dla treści użytkownika. Linki z bardzo istotnych treści wysyłają silniejszy sygnał.

Anchor text-odpowiedni tekst kotwicy (tekst, który ludzie klikają, aby odwiedzić link) jest ważnym sygnałem, ponieważ pomaga Google lepiej zrozumieć kontekst każdego linku.

Sygnały Społeczne

Udostępnianie na platformach społecznościowych i ogólny szum społeczny wokół treści jest sygnałem dla Google, że treść jest przydatna i doceniana. A polecając treści jako rozwiązanie dla użytkownika, przydatne i doceniane są wysoko na liście priorytetów.

Unlinked Brand Wspomina

Wzmianka o Twojej marce jest sygnałem dla Google, nawet bez linku. Google rozumie, że ktoś mówi o tobie, gdy używa Twojej marki. Oczywiście szukasz wzmianek z pozytywnym sentymentem w odpowiednim kontekście.

Influencer Marketing

Kiedy influencerzy w Twojej branży mówią o Twojej marce i cytują Twoje treści, zasadniczo ręczą za Ciebie. To peer zatwierdzenie od zaufanego, autorytatywnego eksperta pomoże poprawić wiarygodność marki, autora i treści w oczach Google. Po raz kolejny szukamy trafności-aprobaty od autorytatywnej osoby w Twojej branży.

Sygnały Zaufania

Sygnały zaufania wskazują Google, że Twoja marka, produkty i treści są doceniane przez użytkowników/klientów. Sygnały zaufania to takie rzeczy, jak recenzje produktów i usług, pozytywne wzmianki na forach, komentarze na blogu itp. Krótko mówiąc, każda pozytywna aktywność użytkowników wokół twoich produktów, marki lub treści.

Jak działa SEO

Jednym z najpopularniejszych pytań jest co to jest SEO i jak to działa? Pierwsza część tego pytania została krótko udzielona powyżej, więc przyjrzyjmy się bliżej, jak działa optymalizacja pod kątem wyszukiwarek. W tej sekcji opisano, co możesz zrobić, aby zwiększyć swoje szanse na rekomendację przez Google jako odpowiedniej, istotnej i pomocnej odpowiedzi na pytanie zadane przez użytkownika.

Możemy podzielić to na trzy główne obszary: techniczne, treści i linki zwrotne.

Podstawy technicznego SEO

Techniczna optymalizacja pod kątem wyszukiwarek polega na jakości infrastruktury dostarczającej treści. Dobre techniczne SEO oznacza, że Google łatwo znajdzie Twoje treści, A treści będą łatwe do strawienia i zrozumienia.

Jakie są Twoje najważniejsze priorytety dla technicznego SEO?

Crawlability-Google musi mieć dostęp do stron i trawienia treści. Termin „crawl” oznacza w zasadzie dostęp i czytanie strony internetowej. Jeśli Google nie ma dostępu do Twoich treści, nie może zaoferować ich w swoich wynikach. Przykłady problemów z indeksowaniem nie pozwalają Google indeksować stron-plik o nazwie roboty.txt to miejsce, w którym możesz udzielić lub odmówić zgody Google na dostęp do określonych stron witryny. Innym problemem dla indeksowania jest posiadanie stron za paywall lub strona logowania-Google nie może uzyskać dostępu do tych stron, a więc nie może wiedzieć, jakie treści zawierają.

Indeksowalność – gdy Google zobaczy Twoją stronę, musi mieć pewność, że chcesz, aby pokazała ją użytkownikom. Znacznik noindex w sekcji head Twoich stron pozwala wskazać Google, czy chcesz, aby brano pod uwagę konkretną stronę w wynikach wyszukiwania.

Architektura witryny – musisz zorganizować swoją witrynę w sposób, który ułatwia zrozumienie sekcji i kategorii oraz ułatwia Google nawigację po każdej stronie w witrynie. Jeśli w Twojej witrynie znajdują się strony, które nie mają wewnętrznych linków do nich kierujących, Google będzie miało problemy ze znalezieniem tych stron. A nawet jeśli tak, uzna je za stosunkowo mniej wartościowe niż strony, które mają wewnętrzne linki. Świetna Architektura strony jest również dużym bonusem dla doświadczenia użytkownika.

HHAzSTt9PCkptHVa